13 Marca 2024 r.

W dobie cyfryzacji zasadniczo zmienił się sposób, w jaki komunikujemy się z firmami. Rozwój chatbotów AI, środków komunikacji elektronicznej i handlu online sprawił, że udział człowieka w obsłudze klienta jest coraz mniejszy. Ta zmiana sprawia, że pierwsza styczność — pierwsze spotkanie klienta z Twoją marką ma kluczowe znaczenie.

Te pierwsze doświadczenia, zarówno te szczególnie imponujące, jak i zupełnie przeciętne, wyznaczają ton przyszłych relacji. Sprzedaż w branży e-commerce wzrosła o prawie 1000% w ciągu ostatniej dekady, a komfort robienia zakupów z każdego miejsca i o każdej porze stał się czymś normalnym. Dlatego marki stoją przed nowymi wyzwaniami i możliwościami budowania relacji z klientem poza tradycyjnymi, bezpośrednimi formami kontaktu.

Opakowanie często jest traktowane po macoszemu, choć jest istotnym elementem. Stanowi ono nie tylko coś, w co pakujesz swój produkt. Jest ono nieodłącznym aspektem wizerunku marki i istotnie wpływa na ogólne wrażenia klienta. Popularność filmów przedstawiających „unboxing”, które mają miliardy wyświetleń na YouTube, świadczy o tym, że warto zadbać o odpowiednie opakowanie. Pozwala ono wywrzeć pozytywne, niezatarte wrażenie zarówno na poziomie świadomej, jak i podświadomej percepcji klienta. Traktujesz opakowania priorytetowo? A może dopiero zaczynasz dostrzegać, jak są one ważne? Zawsze istnieje pole do udoskonalenia sposobu, w jaki opakowanie odzwierciedla wartości Twojej marki, takie jak najwyższa jakość czy zaangażowanie w zrównoważony rozwój.

Przeanalizujmy kluczowe kwestie dotyczące opakowań, które mogą pozytywnie wpłynąć na wrażenia klientów:

Jak ważne jest trwałe opakowanie

Należy zadbać o to, aby materiały, z których jest wykonane opakowanie, były na tyle wytrzymałe, żeby zabezpieczały produkty podczas transportu. Często stosuje się dodatkową warstwę wypełniającą i amortyzującą, aby zabezpieczyć produkty przed uszkodzeniem.  Jednak opakowania o rozmiarze dopasowanym do wymiarów wysyłanych towarów pozwalają zredukować liczbę uszkodzeń i nie wymagają stosowania dodatkowych elementów wypełniających czy wyścielających. 

Dlaczego ważne jest stosowanie opakowań zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju

Wybieraj opakowania, które wpisują się w Twoje cele ESG i zaangażowanie na rzecz ochrony środowiska. Weź pod uwagę przyjazne dla środowiska materiały opakowaniowe, aby dotrzeć do konsumentów dbających o środowisko. Wystarczy wybrać zrównoważone i nadające się do recyklingu materiały opakowaniowe oraz ograniczyć stosowanie plastikowych elementów wypełniających puste przestrzenie, aby wyraźnie pokazać swoje zaangażowanie.

W Packsize wierzymy, że produkowane na żądanie opakowania o odpowiednich wymiarach są najlepszym zrównoważonym rozwiązaniem dla wszystkich klientów i dla naszej planety. 

Opinie na temat opakowań pozwalają ustalić, co się sprawdza, a co nie

Przekieruj klientów do materiałów online, takich jak instrukcje obsługi produktów lub wskazówki dotyczące użytkowania. Ulotki czy broszury mogą być irytujące, a obecnie każdy może łatwo zapoznać się z materiałami online. Ponadto zachęcaj klientów do dzielenia się swoimi wrażeniami z „unboxingu” w mediach społecznościowych. Pomoże to rozwijać Twoją markę i zapewni Ci opinie na temat elementów, które się sprawdzają i tych, które wymagają poprawy. 

Większy wybór opakowań przy finalizacji transakcji

Zastanów się nad zaoferowaniem klientom różnych rodzajów opakowań, dzięki czemu będą oni mogli wybrać preferowany typ opakowania. Otwórz się na możliwość testowania różnych wariantów opakowań w różnych cenach. Z naszych badań poświęconych zachowaniom i nastrojom młodszych konsumentów wynika, że często są oni skłonni zapłacić więcej przy realizacji zamówienia, jeśli jest ono zapakowane w zrównoważony sposób.  

Spersonalizowane opakowania są kluczem do sukcesu

Spersonalizowane rozwiązania są prawdopodobnie najlepszą metodą na budowanie relacji z klientami. Rozważ dołączenie do niektórych zamówień podziękowania lub spersonalizowanej wiadomości wyrażającej wdzięczność za dokonanie zakupu. Dzięki takiemu prostemu i niewymagającemu dużych nakładów finansowych gestowi możesz zyskać klienta na całe życie. 

Niezależnie od tego, na którym etapie realizacji swoich planów obecnie się znajdujesz, nie ustawaj w wysiłkach na rzecz bardziej zrównoważonego i pozytywnego doświadczenia klienta, jeśli chodzi o opakowania. Wszystkie firmy powinny traktować opakowania jako nieodłączny element produktów, z którym klienci mają styczność przy każdym otrzymanym zamówieniu.  Mając to na uwadze, każdy może wykonać proste działania, aby wzmocnić wizerunek marki i więzi z klientami, rozwijając się i zacieśniając relacje w nadchodzących miesiącach i latach.  

Connor Pehrson

Dyrektor ds. zarządzania produktem

Connor, który ma ponad 14-letnie doświadczenie w zarządzaniu produktami, miał okazję pracować z najbardziej wybitnymi osobami w branży technologicznej, rozwiązując najbardziej wymagające problemy i kierując interdyscyplinarnymi zespołami w celu osiągnięcia wyjątkowych wyników.

Poza pracą można go spotkać podczas wypraw skitourowych w górach Wasatch lub przejażdżek po kanionie na rowerze szosowym. Jego zamiłowanie do spędzania czasu na świeżym powietrzu jest ściśle związane z ideą Packsize. Bardziej zrównoważone opakowania na całym świecie przyczyniają się do utrzymania zielonych lasów w górach i dostępności śniegu do jazdy na nartach zimą.

Usprawnij swój proces pakowania dzięki rozwiązaniom opakowań e-commerce firmy Packsize

Skontaktuj się z nami już dziś, aby uzyskać spersonalizowaną analizę Twojego proces pakowania.