W dobie cyfryzacji zasadniczo zmienił się sposób, w jaki komunikujemy się z firmami. Rozwój chatbotów AI, środków komunikacji elektronicznej i handlu online sprawił, że udział człowieka w obsłudze klienta jest coraz mniejszy. Ta zmiana sprawia, że pierwsza styczność — pierwsze spotkanie klienta z Twoją marką ma kluczowe znaczenie.
Te pierwsze doświadczenia, zarówno te szczególnie imponujące, jak i zupełnie przeciętne, wyznaczają ton przyszłych relacji. Sprzedaż w branży e-commerce wzrosła o prawie 1000% w ciągu ostatniej dekady, a komfort robienia zakupów z każdego miejsca i o każdej porze stał się czymś normalnym. Dlatego marki stoją przed nowymi wyzwaniami i możliwościami budowania relacji z klientem poza tradycyjnymi, bezpośrednimi formami kontaktu.
Opakowanie często jest traktowane po macoszemu, choć jest istotnym elementem. Stanowi ono nie tylko coś, w co pakujesz swój produkt. Jest ono nieodłącznym aspektem wizerunku marki i istotnie wpływa na ogólne wrażenia klienta. Popularność filmów przedstawiających „unboxing”, które mają miliardy wyświetleń na YouTube, świadczy o tym, że warto zadbać o odpowiednie opakowanie. Pozwala ono wywrzeć pozytywne, niezatarte wrażenie zarówno na poziomie świadomej, jak i podświadomej percepcji klienta. Traktujesz opakowania priorytetowo? A może dopiero zaczynasz dostrzegać, jak są one ważne? Zawsze istnieje pole do udoskonalenia sposobu, w jaki opakowanie odzwierciedla wartości Twojej marki, takie jak najwyższa jakość czy zaangażowanie w zrównoważony rozwój.
Przeanalizujmy kluczowe kwestie dotyczące opakowań, które mogą pozytywnie wpłynąć na wrażenia klientów:
Należy zadbać o to, aby materiały, z których jest wykonane opakowanie, były na tyle wytrzymałe, żeby zabezpieczały produkty podczas transportu. Często stosuje się dodatkową warstwę wypełniającą i amortyzującą, aby zabezpieczyć produkty przed uszkodzeniem. Jednak opakowania o rozmiarze dopasowanym do wymiarów wysyłanych towarów pozwalają zredukować liczbę uszkodzeń i nie wymagają stosowania dodatkowych elementów wypełniających czy wyścielających.
Wybieraj opakowania, które wpisują się w Twoje cele ESG i zaangażowanie na rzecz ochrony środowiska. Weź pod uwagę przyjazne dla środowiska materiały opakowaniowe, aby dotrzeć do konsumentów dbających o środowisko. Wystarczy wybrać zrównoważone i nadające się do recyklingu materiały opakowaniowe oraz ograniczyć stosowanie plastikowych elementów wypełniających puste przestrzenie, aby wyraźnie pokazać swoje zaangażowanie.
W Packsize wierzymy, że produkowane na żądanie opakowania o odpowiednich wymiarach są najlepszym zrównoważonym rozwiązaniem dla wszystkich klientów i dla naszej planety.
Przekieruj klientów do materiałów online, takich jak instrukcje obsługi produktów lub wskazówki dotyczące użytkowania. Ulotki czy broszury mogą być irytujące, a obecnie każdy może łatwo zapoznać się z materiałami online. Ponadto zachęcaj klientów do dzielenia się swoimi wrażeniami z „unboxingu” w mediach społecznościowych. Pomoże to rozwijać Twoją markę i zapewni Ci opinie na temat elementów, które się sprawdzają i tych, które wymagają poprawy.
Zastanów się nad zaoferowaniem klientom różnych rodzajów opakowań, dzięki czemu będą oni mogli wybrać preferowany typ opakowania. Otwórz się na możliwość testowania różnych wariantów opakowań w różnych cenach. Z naszych badań poświęconych zachowaniom i nastrojom młodszych konsumentów wynika, że często są oni skłonni zapłacić więcej przy realizacji zamówienia, jeśli jest ono zapakowane w zrównoważony sposób.
Spersonalizowane rozwiązania są prawdopodobnie najlepszą metodą na budowanie relacji z klientami. Rozważ dołączenie do niektórych zamówień podziękowania lub spersonalizowanej wiadomości wyrażającej wdzięczność za dokonanie zakupu. Dzięki takiemu prostemu i niewymagającemu dużych nakładów finansowych gestowi możesz zyskać klienta na całe życie.
Niezależnie od tego, na którym etapie realizacji swoich planów obecnie się znajdujesz, nie ustawaj w wysiłkach na rzecz bardziej zrównoważonego i pozytywnego doświadczenia klienta, jeśli chodzi o opakowania. Wszystkie firmy powinny traktować opakowania jako nieodłączny element produktów, z którym klienci mają styczność przy każdym otrzymanym zamówieniu. Mając to na uwadze, każdy może wykonać proste działania, aby wzmocnić wizerunek marki i więzi z klientami, rozwijając się i zacieśniając relacje w nadchodzących miesiącach i latach.
Skontaktuj się z nami już dziś, aby uzyskać spersonalizowaną analizę Twojego proces pakowania.