28 lutego 2024 r.

Gwałtowny wzrost popytu w handlu elektronicznym, w połączeniu z kurczącą się podażą siły roboczej i rosnącym naciskiem na zrównoważony rozwój, wywołał dużą rewolucję w branży opakowań. Wiąże się ona z koniecznością przyjęcia i wdrożenia rozwiązań z zakresu automatyzacji pakowania. Dla niektórych automatyzacja to zupełnie nowe i niesprawdzone wody, podczas gdy dla innych to element naturalnych zmian. Niezależnie od gotowości organizacji na automatyzację, liderzy zaczynają zadawać pewne pytania:

  • Jak utrzymać bezkompromisową jakość:
    Gdy przepustowość wzrasta, jak przyspieszyć operacje i sprawić, by zamówienia były pakowane wydajnie, ekonomicznie i w sposób gwarantujący ochronę znajdujących się w nich produktów? Niewłaściwie dobrane opakowania często skutkują wysokimi kosztami wysyłki, nadmiarem materiałów wypełniających i niskim poziomem satysfakcji klientów, którzy nierzadko otrzymują uszkodzone pudełka. Wszystko to wpływa na zyski i reputację firmy. 
  • Jak zapewnić wyjątkowe wrażenia z rozpakowywania produktu:
    Doświadczenia związane z rozpakowywaniem produktu budują wizerunek marki firmy i są kluczowym punktem interakcji z konsumentami. Liderzy operacyjni i marketingowi coraz bardziej zwracają uwagę na sposób, w jaki klienci otrzymują produkty, oraz na to, jakie są ich pierwsze wrażenia po rozpakowaniu. Uszkodzone i zagubione paczki, nadmierna ilość materiałów wypełniających czy trudności podczas rozpakowywania pogarszają te wrażenia.  
  • Jak skalować działalność w sposób przyjazny środowisku:
    Jak skalować działalność w sposób, który jest zarówno ekonomiczny, jak i ekologiczny, gdy dostępna przestrzeń i siła robocza są ograniczone? Udzielenie odpowiedzi na to niełatwe pytanie jest szczególnie trudne, gdy klienci magazynują opakowania o różnych rozmiarach i zatrudniają pracowników tymczasowych. Dodajmy do tego zwiększenie popytu w szczytowych sezonach, gdy jednym z najtrudniejszych zadań jest po prostu dostarczenie produktu na czas.  

Od ponad dwóch dekad Packsize stoi na czele tej transformacyjnej podróży, współpracując z liderami firm o różnorodnej wielkości. Od małych i średnich przedsiębiorstw po znane na całym świecie firmy z listy Fortune 500, Packsize odgrywa kluczową rolę w rewolucjonizowaniu rozwiązań opakowaniowych. Dążąc do umożliwienia swoim zróżnicowanym klientom efektywnego skalowania działalności, Packsize oferuje kompleksowy pakiet rozwiązań opakowaniowych. U podstaw misji Packsize leży niezachwiana koncentracja na dostarczaniu najwyższej jakości opakowań o odpowiednim rozmiarze poprzez zautomatyzowane rozwiązania On-Demand Packaging. Obejmuje to nadanie priorytetu dostarczaniu technologii produkcji opakowań odpowiedniej wielkości i na zamówienie, które minimalizują zużycie materiałów falistych, a jednocześnie uwzględniają kwestie, które ekscytują użytkowników końcowych i zwiększają reputację firmowej marki.  

Kiedy projekt pudełka jest doskonały?

Stos opakowań pod wymiar o różnych kształtach.

Co sprawia, że opakowanie jest tak ważne i w jaki sposób umożliwia skalowanie, które jednocześnie jest przyjazne środowisku i zapewnia optymalną satysfakcję użytkownika końcowego? Podczas gdy ochrona towarów podczas transportu pozostaje najważniejszą kwestią dla menedżerów operacyjnych, menedżerowie ds. finansów w równym stopniu zwracają uwagę na ogólne koszty związane z pakowaniem. Biorąc pod uwagę dużą liczbę paczek przetwarzanych rocznie, opłacalność staje się kluczowym czynnikiem. W odpowiedzi na te wyzwania firma Packsize opracowała maszyny umożliwiające produkcję na żądanie opakowań o odpowiednich rozmiarach, które gwarantują optymalną ochronę produktów podczas transportu.

Położenie nacisku na efektywność wykorzystania tektury falistej zaowocowało projektem, które nie tylko zapewnia doskonałą ochronę, ale także zużywa średnio od trzydziestu do czterdziestu procent mniej materiału falistego w porównaniu z czołowymi konkurentami w branży produkcji opakowań o odpowiednich rozmiarach. Nasze maszyny i projekty opakowań podkreślają zaangażowanie firmy Packsize w zaspokajanie potrzeb klientów i jednocześnie optymalizują zarówno bezpieczeństwo produktu, jak i koszty.

Dlaczego zużycie tektury falistej i ilość odpadu są ważne?

Ponieważ zamówienia są realizowane na maszynach On-Demand Packaging, kluczowym etapem staje się dobór tektury falistej, który bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów.  Packsize zaleca i stosuje wszechstronne podejście, oferując wiele torów obsługujących różne szerokości tektury falistej, między którymi maszyny pakujące mogą się przełączać. Zastosowana tektura falista nazywa się Z-fold® i jest dostępna w postaci niekończącej się wstęgi.

Przed wdrożeniem rozwiązania kluczowa jest analiza danych zamówienia w celu optymalizacji dostępnych szerokości papieru z-Fold. Proces ten należy dostosować do specyficznego asortymentu produktów firmy. Takie strategiczne dopasowanie sprawi, że w zakładzie klienta będzie magazynowana tektura Z-Fold o najbardziej odpowiedniej szerokości. Dzięki temu można wyeliminować potrzebę magazynowania większości, jeśli nie wszystkich, pudełek z tektury falistej, a także zminimalizować wymogi dotyczące powierzchni magazynowej. Po określeniu wymiarów produktu system dynamicznie wybiera najbardziej optymalną szerokość tektury Z-Fold, aby zminimalizować ilość odpadów i ogólne zużycie materiału. Odbywa się to automatycznie bez udziału operatora i jest kluczowym krokiem w kierunku zmniejszenia odpadów – już od samego początku procesu automatyzacji.

Znaczenie pozytywnego doświadczenia z rozpakowywania produktu

Klienci coraz częściej zamawiają produkty online, z bezpośrednią dostawą do domu. Zwiększa to znaczenie wrażenia związanego z otwarciem opakowania .  Od momentu otrzymania paczki do pełnego rozpakowania produktów, odbiorca ma kontakt z marką. Uszkodzone i zbyt duże opakowania, stosowanie tworzyw sztucznych, nadmierna ilość materiałów wypełniających i trudności z otwieraniem – wszystko to ma negatywny wpływ na odczucia odbiorców. To właśnie w tym zakresie rozwiązania opakowaniowe na żądanie mają przewagę, gdyż umożliwiają kierownikom operacyjnym radykalne zwiększenie przepustowości przy jednoczesnym zapewnieniu nie tylko ochrony produktu, ale także satysfakcji klienta końcowego. Jest to możliwe dzięki technologii odpowiedniego rozmieszczania i takim zintegrowanym cechom opakowań, jak niestandardowe nadruki, paski odrywające i paski ułatwiające zamykanie.

  • Właściwe dopasowanie:
    „Dopasowanie rozmiaru” opakowania to proces produkcji opakowania „na żądanie”, które idealnie pasuje do produktu. Skutkuje to zminimalizowaniem, a w wielu przypadkach wręcz wyeliminowaniem pustej przestrzeni i materiałów wypełniających, co drastycznie obniża koszty pakowania i wysyłki. W zależności od przebiegu procesów i specyfiki asortymentu produktów istnieje kilka sposobów określenia, jak idealnie dopasować opakowanie. Obejmuje to wykorzystanie technologii właściwego rozmieszczania w przypadku zamówień na wiele artykułów, wykorzystanie danych podstawowych produktu lub automatyczne wymiarowanie produktów w czasie rzeczywistym za pomocą skanera 3D. Rezultatem jest zoptymalizowane opakowanie o wielkości idealnie dopasowanej do konkretnego zamówienia. Dzięki rozwiązaniom opakowaniowym On-Demand Packaging proces ten odbywa się automatycznie.
  • Niestandardowy zadrukowany Z-Fold:
    Tektura falista typu Z-Fold jest dostępna nie tylko w kolorze brązowym czy białym, ale także z niestandardowym nadrukiem. Umożliwia to brand menedżerom dalsze kształtowanie wrażeń z rozpakowywania i rozpoznawalności marki poprzez nanoszenie nadruków na wewnętrznej lub zewnętrznej stronie opakowania. Proces ten odbywa się na wcześniejszym etapie produkcji w zakładzie produkującym tekturę falistą, gdzie unikatowy projekt klienta jest drukowany w powtarzalnych wzorach na tekturze falistej.  
  • Pasek zrywany:
    Do zamykania opakowań powszechnie stosuje się gorący klej i taśmę, co zapewnia bardzo bezpieczne uszczelnienie. Jednak takie opakowanie może być dla niektórych klientów trudne do otwarcia, co może niekorzystnie wpływać na wrażenia z rozpakowywania. Aby temu zaradzić, w celu ułatwienia dostępu zalecamy stosowanie pasków zrywających. Zamiast stosowania pasków zrywających z plastikowymi wkładkami, w momencie produkcji opakowania dodawane są perforacje bezpośrednio na tekturze falistej. Dzięki temu klienci końcowi mogą z łatwością otworzyć opakowanie, a jednocześnie mieć pewność, że nadaje się ono w 100% do recyklingu.
  • Pasek samoprzylepny Easy Close:
    W branżach e-commerce, na przykład odzieżowej, zwroty zamówień mogą wynosić powyżej 20–30%.  W przypadku klientów zwracających produkty z tego typu zamówień możliwość łatwego ponownego wykorzystania opakowania, w którym produkt został dostarczony, jest ważnym udogodnieniem. Zaletą rozwiązań typu Right-Sized Packaging On Demand jest fakt, że opcjonalny pasek samoprzylepny na podłożu papierowym może być nakładany automatycznie w momencie produkcji opakowania. Dzięki temu klienci mogą po prostu usunąć papierowy pasek ochronny z paska samoprzylepnego i ponownie zamknąć opakowanie. Nie muszą szukać nowego opakowania ani taśmy pakowej odpowiedniej do zamknięcia opakowania z przesyłką zwrotną. To kolejny sposób na to aby firmy mogły poprawić jakość obsługi swoich klientów. 

Zrównoważony rozwój ważniejszy niż kiedykolwiek

Rozwiązania typu Right-Sized Packaging On Demand zapewniają menedżerom operacyjnym niezawodne i zrównoważone metody automatycznej realizacji zamówień. Koncentracja na zrównoważonym rozwoju skutkuje zminimalizowaniem zużycia tektury falistej oraz eliminacją plastikowych taśm i materiałów wypełniających. Ponadto, ponieważ każde opakowanie jest odpowiednio dopasowane do produktu, średni rozmiar opakowania jest zmniejszony nawet o czterdzieści procent, co z kolei skutkuje drastycznie zmniejszonym wskaźnikiem uszkodzeń. Ponadto mniejszy rozmiar opakowania przekłada się na bardziej wydajne pakowanie naczep i nawet o dwadzieścia procent mniej pojazdów ciężarowych na drogach.

Zmniejszony wpływ na środowisko naturalne, jaki wynika z tego procesu, jest oczywiste, podobnie jak oszczędności ekonomiczne. Zmniejszając zużycie materiałów eksploatacyjnych i koszty wysyłki, firmy zwykle są w stanie uzyskać dodatni zwrot z inwestycji w ciągu zaledwie jednego do dwóch lat od wdrożenia metod automatycznej produkcji opakowań na żądanie. Właśnie dlatego liderzy operacyjni i finansowi na całym świecie korzystają z rozwiązań On-Demand Packaging, aby w sposób zrównoważony skalować i osiągać swoje cele ESG i finansowe. 

Skalowanie operacji realizacji zamówień za pomocą rozwiązania X7®

Jednym z flagowych produktów Packsize w ramach realizacji zamówień w branży e-commerce jest X7, czyli w pełni zautomatyzowane rozwiązanie opakowaniowe. Umożliwiając automatyczne wprowadzanie, pakowanie i etykietowanie do 1020 zamówień na godzinę, system X7 sprawia, że zamówienia są gotowe do wysyłki bez jakiejkolwiek ingerencji operatora. Zasadniczo, unikatowa konstrukcja rozwiązania X7 pozwala klientom na niezawodne i zrównoważone pakowanie niezależnie od rozmiaru, przy zachowaniu wysokiego standardu jakości i wrażenia z rozpakowywania. Od automatycznego wyboru papieru z-Fold po doskonały projekt opakowania i funkcje ważne dla klienta- firma Packsize jest dumna z kompleksowego rozwiązania X7 na rynku e-commerce.

Niezależnie od tego, czy zależy Ci na osiągnięciu celów środowiskowych, społecznych, czy związanych z ładem korporacyjnym (ESG), czy też chcesz zrewolucjonizować swoje operacje e-commerce, zespół Packsize z przyjemnością porozmawia o tym, jak możesz poprawić wrażenia z rozpakowywania oraz niezawodnie i w zrównoważony sposób skalować proces realizacji zamówień. Poczuj różnicę, już dziś przechodząc na zrównoważone rozwiązania opakowaniowe!

Jesse Nelson

Menedżer produktu

Poznaj Jessego Nelsona, doświadczonego menedżera produktu w Packsize, specjalizującego się w wysoce zautomatyzowanych rozwiązaniach w zakresie produkcji opakowań na żądanie. Doskonale rozumiejąc potrzeby rynku i trendy branżowe, Jesse kieruje zespołami wielofunkcyjnymi opracowującymi i realizującymi strategie produktowe – od fazy projektu po wprowadzenie na rynek.

Jego niezachwiana koncentracja na dostosowaniu rozwoju produktów do wymagań rynku sprzyja współpracy i innowacjom w organizacji. Połącz się z Jessem i dowiedz się więcej o jego doświadczeniu w rewolucjonizowaniu branży opakowań.

Usprawnij swój proces pakowania dzięki rozwiązaniom opakowań e-commerce firmy Packsize

Skontaktuj się z nami już dziś, aby uzyskać spersonalizowaną analizę Twojego proces pakowania.